lördag 31 mars 2012

Politisk agitation en torsdag i Deje

Forshagas politiker från olika nämnder är inplanerade att bjuda på kaffe varje torsdag utanför konsumbutikerna i Deje och Forshaga. Den 29 mars föll lotten på oss i Barn- och ungdomsnämnden. Och, man ställer upp när partiet kallar. Så är det bara.

Vad tror ni Dejeborna vill diskutera? Läs politiska frågor och svar (Deje-politiskt FAQ)

Du som inte orkar läsa, du kan lyssna på denna låt, budskapet är likartat. Klarar du av att splittra dina visioner så kan du använda den som bakgrundsmusik. Den förstärker det jag vill säga
.


Prolog

Kände mig så duktig när jag kom tillbaks efter lunchen. Jag kom fortfarande ihåg att jag skulle vara i Deje kl 16.00, och jag hade inte dubbelbokat mig! Hybrisen fick en akut knäck när Benny ringde och undrade om jag hört något om vem som fixade kaffe och bord. I Forshaga är det inga problem, där finns etablerade erfarna och väl utbildade kaffebordare. Men i Deje????? Ringde förre ordföranden som inte hade en aning om varken bord eller kaffe... Stirrade tomt på datorskärmen. Är det meningen att jag ska...?????

Hamnade utanför Forshaga Folkets Hus, där ordförande Lawén fixade fram kaffekannor, muggar, socker och grädde, samt ett vitt runt bord. Med hjälp av en folketshusare baxade han in grejerna i min lila Fiat och vinkade av mig med sitt  breda leende och "Dä blir görbra dä där!"
- Oj, vekken positiv sosse, gapade jag av förvåning. Det var väl inte så besvärligt då...

Svängde upp lilla Fiaten bakom lottkiosken, beredd att ge mig ut i snålblåsten på egen hand. Lättnaden blev stor när jag får se Benny. "Det var fullt i Forshaga, så jag åkte till Deje".

Dejebor grillade politiker utanför Konsum

Vi placerade oss framför Konsum av flera anledningar:
  • För att det syntes vara politiskt korrekt bland många av vår målgrupp.
  • För att det blåste mindre efter väggen.
  • För att Konsum hade sin blomförsäljning där. Även om penseerna slokade snustorrt så var det ju en aning dekorativt.
Muggar, kannor och månadens informationsblad från Forshagas socialdemokrater dukades upp på det lilla runda plastbordet. Benny köpte minigum, som vi serverade i en liten plastmugg.
Kom hit så får du kaffe!

Dejepolitiskt FAQ

Inga kommentarer: